I denna blogg fördjupar jag mig i någon av de 65 000 tankar som spinner runt i mitt huvud varje dag.

tisdag 31 maj 2011

3-barnsmor

Länge sen jag skrev sist. För de nyfikna kan ja ju säga att jag ännu håller mig till det träningsprogram jag skrev om i förra inlägget.


Vad har jag gjort då sen sist? Jo, jag har inlett och avslutat min karriär som "mamma" till en 1-åring, 3-åring och 5-åring. Har tillbringat 8,5 h i deras sällskap nu i 6 dagar, utan någon annan vuxen som har hållit koll på mig. Det har varit jobbigt men samtidigt myyyycket lärorikt och roligt. Har lärt mig många nya saker om mig själv och om barnskötsel överlag och även ökat på mitt finska ordförråd. Då jag anlände första morgonen visste jag knappt hur man byter en blöja, men nu vet jag! Harjoitus tekee mestarin. :) Den yngste berättade också åt mig att jag har typ finaste öron av alla. Har även konstaterat att jag är mycket mer lik min far än vad jag tidigare trott.

Idag var dock sista dagen med mina små änglar och i morgon börjar i stället jobbet på Wikro. Ska bi riktigt roligt att återse det gamla gänget och se hur alla de förändringar som företaget har gjort sen i fjol påverkar mitt jobb. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar