I denna blogg fördjupar jag mig i någon av de 65 000 tankar som spinner runt i mitt huvud varje dag.

söndag 15 maj 2011

Hamburgarväktare

Kom att tänka på de nya reglerna vid McDonalds i Jakobstad då jag läste mitt förra inlägg. Nyheten kom ut i fredags och många av mina elever ville diskutera det. Precis som jag så förstod de varför McDonalds måste göra så här men de tycker att det är synd att det går ut över de som inte gjort något.
Det måste vara hemskt att få höra skit var eviga dag och se hur inredningen förstörs. Jag förstår inte hur det kan bli så här. Jag förstår att ungdomarna hänger där, det finns ju inte så stort utbud för dem. Det jag inte förstår är hur de kan vara så respektlösa. Vad får man ut av att vara stor i käften åt personalen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar