I denna blogg fördjupar jag mig i någon av de 65 000 tankar som spinner runt i mitt huvud varje dag.

söndag 15 maj 2011

Semesterduellen

I dag har vi ett mycket grått och ruskigt väder här i Larsmo. Tänkte ta tillfället i akt och vårstäda hela huset men i stället åkte tv:n på. Först kom reprisen av "Kvällen är din" från TV4.. Ett program där man överraskar vanliga Svenssons och uppfyller deras drömmar.. Blödig som jag är sprutade ut några glädjetårar ungefär en gång var 10:e minut.
Jag älskar såna här program, för jag älskar att känna saker. Och mina känslor kommer fram så otroligt lätt. Min empatiska förmåga är "nästan" överdriven.. Jag gråter åt svenska hjältargalan, spårlöst, en unge i minuten, ensam mamma söker, alla disneyfilmer, någon som sjunger eller spelar oerhört fint o.s.v. Och jag bor tillsammans med en kille som i princip ALDRIG gråter. Han har däremot lärt sig vad som framkallar mina tårar så varje gång jag är på väg att fälla en tår känner jag hans utforskande blickar som spanar in mina kinder och så säger han "nåmen, int gråter du väl?" med ett vargflin. :) Men jag gråter inte bara, jag kan även skratta åt det mesta och så klart bli riktigt förjävla arg.
Efter "Kvällen är din" bytta jag kanal och hamnade i semesterduellen. Ett program där två familjer förs samman och ska följa med på varandras drömsemestrar. Ofta är det "lyx och spa semester" vs. "överlevnadssemester." Blir lätt kulturkrockar och mycket svordomar. Själv tror jag att jag skulle tycka om alla typer av semestrar. Då man själv lever på studiestöd så här till vardags handlar det ju mycket om överlevnad, så därför kan det vara jätteskönt att åka iväg på lite mera lyxsemester emellanåt.. Men mest av allt älskar jag upplevelser. Kan lika bra ligga på jordgolv och titta på spindlar som relaxa på stranden med en drink i handen.
Nu kom killen hem och jag har inte städat ett dugg ännu så det är väl bäst jag sätter igång.. Detta var mit första spontana och omotiverade inlägg i min nya och mycket spontana blogg.
Ha de bra! (ser fram emot en mycket känsloladdad kväll framför tv:n i kväll. Sverige-Finland i ishockey final!!) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar