I denna blogg fördjupar jag mig i någon av de 65 000 tankar som spinner runt i mitt huvud varje dag.

tisdag 17 maj 2011

KRIIIG. Nu ni myrjävlar!

Vårt gamla hus med mycket gles ytterdörr och massor med sprickor i stenfoten har blivit invaderat av små ettriga myror. Det har varit under kontroll hittills i vår, men nu efter gårdagens ordentliga regnväder är det som om alla myror på en 5 kilometers radie har hittat in i vår hall!!

Jag hatar små kryp som kommer in å försöker bo i vårt hem, kan int di hållas i sina egna stackar?? Nu har jag i allafall googlat myrbekämpning och kommer att förklara KRIIIIG. Kommer att använda mig av kanel, persilja, myrhus, socker i trädgården för att locka ut dem, kokandevatten mm.och ALLT på en gång, för så här kan int ja ha det! Det kryper i varenda kroppsdel på mig nu.

Ställning just nu: 1-0 till myrorna. (men det kommer det att bli ändring på inom kort!!)


NÅGRA TIMMAR SENARE:

Muhahahaha! Nu ligger det några glupska döda myror i min hall. Har serverat dem små skålar med fun light blandsaft. Tydligen älskar de smaken men klarar inte av sötningsmedlet. Frosseri är ju en av de sju dödssynderna... :D
Sen har jag marinerat in hela stenfoten med fun light, stoppat in lite persilja kvistar och kanel här och kvar, hällt kokande persiljavatten över dem och placerat ut några myrbeten. Tydligen ska dom gå in i dessa giftiga beten, men de dör inte genast utan tar med sig giftet hem till sina bon.

Ställning just nu åtminstone 20-1 till mig!

5 kommentarer:

  1. Du ska lägg vitpeppar tär vann di kommer in, tå våg int di koma na :)

    SvaraRadera
  2. Får ta he som nästa nu om int de här hjälper. :) Men ja veit int riktigt vann di komber in, så ja har marinera heila steinfotn me en massa olika saker som di lär ska tyck illa om eller tyck om liti för myki så di äter ihjäl se. Fast nu för tillfälli siir e no ut som ja sko ha vunni kriget! Har int sett ett kryp på fleeera timmar! :D

    SvaraRadera
  3. haha :D ja lag även sirap i en kopp åså va ju myrona så snål så di klätra tid åså lämna di ju fast i kladdo sirap å död tär :D så gar e tå snåltanden tar över

    SvaraRadera
  4. mmm... tänk va stenfotn måst smaka go :D va bra att do tar en mer naturvänlig approach :) fem toasters!

    SvaraRadera
  5. trissi: muhahaa! Tå kan man tala om skadeglädje! :D He funka no typ lika me saftn å, speciellt i ti skålar tär int ja hadd blanda ut a na alls me vattn. Tå lämna di tiid å tråda en stånd innan di vinkka. :)
    Karkku: 2 euro för ett slick. :P Kanske man sko lägg ut en skylt vi väjji. :) Ja gissa du sko tycka om mitt val av anfallsmetoder. :)

    SvaraRadera