I denna blogg fördjupar jag mig i någon av de 65 000 tankar som spinner runt i mitt huvud varje dag.

söndag 15 maj 2011

Nära och kära

Tänkte dra en liten presentation av några nära vänner. Helt utan deras vetskap, förhoppningsvis blir de inte förbannade. :)


Sara: En nykläckt ingenjör. Hon och jag hittade varandra i högstadiet. Vi tänker väldigt lika hon och jag, har samma världssyn och människosyn och brinner för många gemensamma saker fastän våra tyngdpunkter befinner sig på lite olika ställen. Det bär ofta av då vi umgås, vi har lika sjuk humor båda två som världen mår bäst av att inte höra. Ändå blir det så att vi delar med oss av våra sjuka skämt och mentalabilder lite väl ofta.. :) Hur som helst så har vi det alltid super roligt tillsammans. :)



Skrattfest vi netti. :)





Lotta:
My partner in crime. Vi började umgås i gymnasiet och nu går vi båda till speciallärare. Att vi har valt samma yrke tyder ju på att vi har många gemensamma egenskaper, men vi kommer antagligen att inrikta oss ganska olika, specialpedagogiken är ju väldigt bred. Vi har haft många roliga stunder tillsammans och har även bott ihop ett år. Lotta är en väldigt speciell person med unika egenskaper. :)




Lotta klotta.. :)



Fulfest på gång


Karkku: Min älskade styvsyster. Två systrar som tycker så otroligt mycket om varandra men är olika som dag och natt. Vi har hängt ihop sedan början av lågstadiet och bott under samma tak i flera år. Som yngre grälade vi konstant men nu kompletterar vi varandra ganska bra och har otroligt roligt tillsammans. Karkku är också mamma till underbara Liam som är ett av mina fadderbarn.



Jag å Karkku dansar i Saras mycket vackra pool :)



Jag å Liam på brorsans bröllop.


Herr Lindgren: min söta pojkvän. Han och jag har varit ett par nu i över 2,5 år och har känt varandra ungefär ett år längre än det. Vi har fått vara med om oerhört mycket fastän vi inte varit tillsammans så länge, vilket innebär att vi känner varandra väldigt bra och har sett varandras bra och dåliga sidor. Det är väldigt skönt att jag kan vara mig själv med honom, jag kan bete mig hur som helst och ändå veta att han älskar mig. Vi är båda ganska flexibla och spontana människor som är oerhört dåliga på att planera. Vi växla båda mellan att vara optimister, realistiska och pessimister. Så länge vi är på samma nivå fungerar det oerhört bra. :) Herr Lindgren är också en mycket envis man.





Finns så klart fler människor i mitt liv men jag tror jag lämnar det så här för tillfället. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar